Deze smoothie vult beter dan een boterham en geeft je veel energie, eiwitten, vezels, vitamine E en een geluksgevoel door de cacao!

Ingrediënten

2 bekers

  • 200 g amandelen, met vlies, minimaal 3 uur geweekt in water*
  • 2 bananen, eventueel bevroren
  • 4 el kokosrasp
  • 2 el rauwe cacaopoeder
  • evt. 1 tl macapoeder
  • evt. 1 el honing

Bereidingswijze

  • Spoel de amandelen na het weken af. Schep iedere keer een lepel amandelen en een lepel vers water door de slowjuicer tot de amandelen op zijn en je een mooie romige melk hebt.

     

  • Pel de bananen, snijd ze in stukken, doe ze in de blender samen met de amandelmelk, kokos, cacaopoeder, macapoeder, honing en mix.

     

  • Versier je smoothie met plakjes banaan, kokosrasp, mulberries, chocoladeschaafsel of cacaonibs.

* Je kunt ook ongezoete amandelmelk uit een pak gebruiken.

Pulptip: omdat er van 200 g amandelen niet zoveel pulp komt kun je de amandelpulp gebruiken door in een droge koekenpan te bakken met een snufje zeezout. Laat goed afkoelen, zo heb je een lekkere notencrunch voor over je salade. Als je meer amandelmelk gaat maken kun je de pulp verwerken in cakes, muffins, koekjes of pannenkoeken.

Tip: Maak een voorraad amandel (of andere noten) melk, giet in een schone fles en zet in de koelkast. De melk is ongeveer 3 dagen houdbaar. Amandelmelk is ook heerlijk om warm te drinken vlak voor het slapen gaan. Roer er een beetje honing en kaneel of kardemompoeder door…

Share This