eet-puur-basis
‘Neem je tijd, Geniet van een moment rust. Dan kook je met liefde En zal de maaltijd voor iedereen een cadeautje zijn.’

Zo krijg je dat gezonde lijf!

Om je op weg te helpen kun je de ‘Eet Puur basisaanpak’ als leidraad gebruiken:

E

Start de dag met een groot glas lauw water en een volwaardig ontbijt.

E

Eet minder brood en vervang supermarktbrood door desem speltbrood.

E

Vervang koemelk door geitenmelk of plantaardige melkproducten.

E

Vermijd geraffineerde suiker en eet alleen natuurlijke suikers en suikervervangers.

E

Varieer met ingrediënten, dan varieer je ook in vitamines en mineralen en krijg je alle benodigde voedingsstoffen binnen.

E

Eet veel (350-500 gram) verse groenten en fruit (2-4 stuks) van het seizoen.

E

Eet minder vlees (50-75 gram is voldoende), regelmatig vette vis en veel vegetarisch.

E

Vervang witte rijst, pasta en aardappels door zilvervliesrijst, boekweit, quinoa, speltproducten en peulvruchten.

E

Drink veel water, kruidenthee en regelmatig een glas rode wijn.

E

Eet regelmatig rauwe of pure chocolade.

E

Zo zie je maar, terug naar de basis is helemaal niet ingewikkeld! Vind je balans, voel je fit en gezond!

Share This